Mietteitä joulukuun alkupuoleta edellisestä blogistani siirrettyinä:



2.12.2007

Jahas..Tänään kuuluu tälläistä..


1625762.jpg

= ihan pihalla!!!!!:??:


Muoksista
mielipiteitä?! Kertoako miehelle nyt vai ootanko että saan selkeet 2viivaa?! Siis mä tilasin viljan joka tulee postissa ensi viikolla ehkä tiistaina..
Ootanko että mies tulee töistä kotiin vai joko laitan tekstaria?!Tää kun ei ole mikään suunniteltu juttu ja mies just sano pari päivää sit että ehkäisystä pitäs nyt alkaa jo päättämään...:oops:

Se epäili yks päivä et mä oon raskaana, mä kysyin et miten jos ei ole vielä kiertoakaan. Se sanoi omaavansa sellaisia supersiittiöitä jotka "vaikka tekee yhdestä siittiöstä munasolun jos ne haluu hedelmöittää jonkun " :))

Mä epäilisin että ovis on saattanut olla viime viikon torstaina eli jos siitä laskee niin nyt olis vasta dpo 10 joten mikään ei tod ole varmaa..Pitäskö oottaa ensi torstaihin ja sit kertoo ja tehdä varmistustesti..Voih mitä pähkäilyä..ja alkuraskauden ultraankin varmaan joutus ku ei ole kuukautisia ollut..Sillon se oikee la selviäis. Kait se kuitenkin elokuussa olis.. Leijona.. mä oon itse syntynyt 12.8...

Kauheen epäuskoinen olo..ei juurikaan mitään oireita tai mitään...Pelottaa sit kans että ehdin iloita ja turhaan...

Ihan kamalaa mielialavaihtelua ja kuin pms kiukkua..Nyt kyl meen matalaa profiilia torstai-perjantaihi saakka...Voi kun tää pysyis. Olis hienoa saada vaiimeinen vauva synttärilahjaksi:!:

ps en mä kyenny kertomaan ukolle. Ensinnäkin se ei ole ennekään uskonut tosi haaleita viivoja ja toisekseen jos mä nyt saisin keskenmenon niin ukko saattas vaik marssia putket katkomaan..Lisäks mulla on tunne että mä niinku nielasen ennekun tipahtaa jos mä nyt kerron sille...Että sit se ainakin menee kesken/on joku kemiallinen raskaus jos mä kerron...Että kertomalla mä manaan tän asian menemään pilalle. Eli en pelkää niinkää mitä mies sanoo vaan pelkään että menetän alun ja samalla kokonaan kaikki mahdollisuudet raskautua enää ikinä..
Mä valmistaudun henkisesti ja mietin että miten kerron ja mis vaiheessa. Mulla on niin epävarma olo, jotenkin tuntuu että eihän se varmaa voi olla mahdollista että mä oon raskaana, se pysyy ja että mä todella synnyttäisin elokuussa...
Pelottaa että tää kävi liian helposti, suunnittelematta. On mielessä just muutamien tuttujen plussaamiset äkkiä kierron palauduttua ja onkin käynyt ilmi ettei se kestänytkään ja meni heti kesken...

Mua väsyttää ihan mielettömästi, suorasaan heikottaa. Rytmihäiriöitä ja sit vielä hengästyttää.. Kyl mun täytyy saada se kunnon viiva siihen tikkuun ennenku kerron..voi että tää onkin vaikeeta. Mitähän mies mahtaa aatella U-(

Iltapäivä muoks

Mä kerroin miehelle. Se sanoi han kuin odotinkin että en ole raskaana...Eli vaatii kuulema mielikuvitusta nähdä viiva tuossa tikussa..No se on haalistunut nyt kun kuivui mut mun silmään on täysin selkee...

Ensiviikolla uusitaan testi. JOs negaa niin todnäk alkuraskauden km jos taas plussaa niin sit varmaan on uskottava että elokussa meille vois tulla vauva..

3.12.2007 aamulla

Siis syvä huokaus kun ei uskalla luottaa..

Oireeton olo kertakaikkiaan. Ei repäise, ei ole pahaolo, ei huimaa, ei ole nälkä

Mulla ei ole mitään niitä oireita mitä edellisissä jotka muistan..
Ainoastaan on kamalia palelu kohtauksia ja ainakin eilen myös totaaliuupumusvoimattomuuden tunteita. Ne meni äkkiä ohi, mut toi palelu oli jotain infernaalista. Kämpässä +24C ja mä tärisen horkassa viltin alla..

Eilen oli myös alaselkä särkyä. Koski niin ettei tosikaan ja jouduin ottamaan yhden panadolin. Nukuin miehen patjalla joten sit nyt aamulla ei särystä jälkeäkään.

Nyt mä sit taas hikoilen ja mulla on tautisen kuuma vaikka mulla just äsken oli kamalan kylmä. Lämpö oli 37,3 (eilen 37,2)aivastuttaa ja ihan kokoajan pitää niistää nenää. Ihanku jossain allergiassa olis, ei siis flunssanuhaa.. Alamaha tuntuu oudolle, en osaa selittää sitä...Siinäpä se, ei mitenkään mitään sellasta mitä ei vois selittää jollain muulla kun raskaudella

Eilisestä testistä otin toisenkin kuvan sillo eile, näkyykö se tässä yhtään selkeemmin. Siis se oli ihan selvä sillon heti minuutissa, mut haaleni tuntien kuluessa niin että selkeesti näkyviin jäi vaan kapee viiru ja sit todella haaleena näkyy se muu viiva..Mut kyllä mä sen vieläkin ihan selkeesti tuosta testistä näen.
Pregent stick on näyttänyt mulle haamua jo monta monituista päivää. Aconin kasetti ei antanut mitään mutta prisman pregent sit näytti..Se on vahvistunut aina joka toinen päivä ja eilen viiva oli selkeesti näkyvä haamun ja haalean viivan välimaastosta..

Meniskö ostaa tänää vielä lisää niitä testejä vai oottasko sen viljan..Huomenna tai ylihuomenna on postissa se...

Otin tänäänkin kuvan kuivuneesta testistä ja selkeesti se kakkosviiva siinä näkyy..

3.12.2007 illalla

1625768.jpg

Tälläinen tuli tänään...En voi ymmärtää...Ei pysty tajuamaan.

Joo jos kuukautisista laskee rvt niin mä oon sit jotai rv 80+:>>

Ja siis vannotan että tää tieto pysysi vielä täällä...että sellasta tänne

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin...



4.12. aamulla

Mä oon varmistellu ja varmistellu

Tänään 1625792.jpg

Prisman pregent stick..:oops:

Mä kun en voi vaan tajuta tätä. Ikuna mulle ei näin viel olekkaan käynyt..

Itse olen ajatuksena asian kanssa sinut,miehellä teettää varmaan töitä vaikka siitä mahdollisesta kutosesta olikin puhuttu..Pieni on päättänyt asian äidin ja isän puolesta:yes:.

No oireita ei suuremmin ole. Alamahaa jomottelee välillä hetken. Etenkin iltaisin. Aamulla taas maha on ihan sekaisin ja pitää juosta vessaan tyhjennykselle..niin ja siis ei oksentamaan:oops:
Ohimeneviä ihme pistelyitä tuntuu joskus ja sit ajoittain kumma paineen tunne häpyluun yläpuolella. Ei vielä mitään ellotusta tms, ei mikään ruoka töki. Tosin mitään ruokahalua mulla ei ole,eli mitään ei erityisesti tee mieli..Mielialavaihteluita ja kummaa turtumusta, että ei tässä oikee ole ees mitää konkreettista mikä kertois totuuden..
Voi miksi ei ole olemassa pissitikkua joka kertoo etukäteen että tuleeko raskaus ja synnytys menemään odotetusti eli hyvin.
Pieni onnen tunne asuu mun sydämessä...



5.12.2007

No tänään aika normaali olo. Ei vaan syöminen oikee maistunut ja normaali vessaan ryntäys tuossa taas jo olikin. Eilen illasta juili mahaa taas menkkamaisesti. Yhtään en muista edellisten odotusten oireita että oliko miten vaihtelevaa alussa. Esim mun tissejä ei nyt särje et onks se normaaliaU-(, normaalia siis siinä mielessä että oireet vois vaihdella..:??: Ei uskos että mä oon jo kuudetta kertaa oottamassa ku on niin epävarma olo ;D
Kerroin äidilleni jo. Mies ei vielä ole kertonut omalleen ja mä en tiiä uskallanko aloittaa kotipihalla päiväkirjaa ennekun se on kertonut. Voi meinaa kantautua anopin korviin muuta kautta tieto mahdollisesta pikkukutosesta :>> Toisaalta eikai sen olis niin väliä siis että saa tietää, saa se sen tietää muutenkin.Tuntuu vaan että se olis hyvä kuitenkin kuulla meiltä. Toisaalta ehkä se IRL sukulainen ei kertois kuitenkaan etenkin jos päiväkirjassa mainitsis siitä ettei saa kertoa IRL kellee.
Mä haluan olla kuitenkin siinä mielessä varovainen kun itselläkin kovin epävarma oloU-(

Mahaa turvottaa
nälättää
heikottaa vähän
väsyttää
kiukuttaa
rinnat ei nyt tunnu mitenkää erikoisilta, eilen vielä tuntu:??:
aivastuttaa ja nenä vuotaa ajoittain..
alamahaa juilii iltaisin...

Siinä ne, eli aika normaali olo. Oireet voi johtua ihan mistä vaan..

Pitäsköhän tehdä viel yks testi :oops::roll:


Epäilisin että rv on jotai 4 tienoilla, siis jos mun jälkeenpäin ynnäillyt yks ynnä yks pitää paikkansa..Eli hyvin hyvin alussa ollaan...Pitkä on matka edessä ja mä rukoilen ja toivon että saisin tehdä sen turvallisesti.
Ainii sormustesti näyttää masun päältä tyttöä :>>

5.12.

1625766.jpg

En sitte voinu olla testaamatta. Normaalioloissa mä uskoisin jo tuosta mutta vieläkin epäilys kalvaa että jospa se onkin jotenkin väärässä...Kun niitä oireita ei tänään juurikaan ole..Toki mä oon nyt raskaana, mutta pelottaa että mihin ne oireet meni...Ok ehkä mä murehdin turhia. Pelottaa vaan että uskallanko päästää tänä tunteen kokonaan sydämen pohjiin asti sillä pudotus tekis niin kipeetä etten tiedä mitä tekisin. Toki se tekisi kipeetä muutenkin. Mutta mä en vois lohduttautua sillä että voin saada uuden lapsen..Olen aika varma että sitä onnea mulle ei enää suotais..Välillä olen niin niin varma että ollaan tukevasti raskaana ja seuraavassa hetkessä kokeilen että onko rinna kipeet, ei ole...byäää

Joo taitaa olla tuttua kaikista odotuksista ja kaikille äideille. Normaaleja pelkoja mutta niin sitä vaan aina pelkää..

Tuntuu että kun on jo viisi hyvin mennyttä raskautta ja synnytystä niin kuinka se kuudes voisi mennä hyvin..U-(

Mietin tänää alkuraskauden ultraa. Mun on varmaa pakko mennä siihen sillä ultra on ainoo tapa varmistaa raskauden kesto. Toki noi haaleat ja pikkuhiljaa vahvistuvat viivat kertoo että alussahan tässä ollaan, mutta ei varmaa riitä neuvolalle..

Mietin millon soittelen sinne, aikaisintaan ensiviikolla varmaan...:roll:

6.12

Ahdistaa tää oireettomuus..Tai no onhan niitä jotai oireita mutta ne jotka on aina ollu mun odotuksien alussa selkeimmät, puuttuu. Esim repäisykivut. Niitä on ollut joka odotuksessa ihan alussa, nyt ei. Oon koittanu venytellä ja tehdä tarkoituksella äkkinäisiä liikkeitä mutta kun ei repäise niin ei repäise U-( (=kaheli)
Rinnat ei tunnu mitenkään erikoiselta vaikka vähän aika sit olivat jopa särkevät. Alamahaa ei nippaile, tuntuu vaan välilla aavistuksen painetta. Tosin eilen illalla vähän nippaili

Mua väsyttää, ihan kamalasti mutta yöt menee levottomasti. Eilen olin ihan varma että menkat alkaa kun mittasin lämmöt ja ne olikin laskenu8| Mittasin moneen kertaa ja aina sama tulos, 36,7 vaikka edellisellä kerralla oli aina 37,5-37,15. Tänään aamusta oli taas reilut37

Mulla on kauheesti rytmihäiriöitä ja tuntuu etten saa happea. Mitää ei oikee tee mieli syödä mutta etomista ei ole havaittavissa, ei edes syömisen jälkeen joka on ainakin kahdella viimekerralla ollut selkee raskausoire.

Pelottaa että iloitsinkohan liian aikasin.

Yritän lohduttautua sillä että ne oireet vois niinku olla eri raskauksissa erilaiset, mutta se pelon tunne ei kokonaan häviä..TAitaa kuulua kuitenkin alkuraskauteen nämä pelot.

Niin ja kyllä pissittää usein, aivastuttaa ja paleltaa kamalasti. Iltaisin on ollu sormet kuin jääkalikat niin etten ole voinut edes kirjottaa...Nyt sekin oire sit tietty häviää kun kirjoitin sen tänne U-(

Ens viikolla varmaa sit soittelen neuvolaan..

Tinttu ja masumukula 4+0 tai 4+1 tai jotai...


Rinnoista etenkin vasen on taas jotenkin turvonneen tuntuinen. Lämmöt on se 37+ alamahalla paineen tunnetta yms. Väsyttää reippaasti. Kun vaan pääsis näistä peloista U-(
Eniten pelottaa se ettei masussa oliskaan ketään. Selaisin vanhoja edellisten odotusten viestejäni ja niissäkin olen pelännyt ihan samoja juttuja. Olen tosi itkuherkkä tässä nyt muutenkin niin tälläinen murehtiminen saa mut stressaantuneeksi. Ei se mitään auta ainakaan vaikka mä siis kuinka murehtisin.

No ehkä huomenna on taas parempi päivä, voihan se olla että ne repäisykivutkin sieltä vielä tulee ja myöskin voi olla että niitä ei tule. Jostain luin että oireet voi vaihdella eri raskauksissa samalla ihmisellä eivätkä ole mikään merkki tai tae edes siitä että miten raskaus tulee sujumaan. JOten yritän tässä ryhdistäytyä pikkuhiljaa...Pitäs varmaa mennä nukkumaan..

Tinttu ja masumukula 4+0?!


7.12.2007

Eilen repäisi kunnolla kun sammutin koneen ja olin menossa nukkumaan. Ihanaa. Sit mä palelin kamalassa horkassa thermopeitteen alla. Otin paidan päälle ja vielä lämpöpullon sit vasta helpotti. Nukkumaankin menin ajoissa.
Tänään on ehkä aavistuksen aavistus tulevasta mahdollisesta kuvotuksesta. Väsyttää kamalasti eikä oikee jaksas mitää tehdä.
niin ja varmaan selkein oire oli mammaksi testin kaksi kirkuvan punaista viivaa :oops:

Okei nyt mä lopetan tän testaamisen..



Iltamietteitä:

Kävin läpi vanhoja odotuspäiväkirjojani. Samat pelot on näemmä olleet joka raskauden alussa. Oireet vähäisiä niin sillon pelottaa että onko vauvaa mahassa ollenkaan jne..Ne pelot on siis ollut jokaisen alussa. Nytkin kun taas ei juili, väsytä tai muutenkaan ole mitenkään erikoinen olo. Pelottaa että onkohan siellä ketään.

Sormustesti (tosi tieteellinen keino :roll:) kyllä näytää masun päältä tyttöä. Tuntuu jotenkin siltä että eikö se ole liikaa jo vaadittu että saisin kuudennen kerran normaalin raskauden kaikkine vaivoineen ja päälle vielä synntyksen (jota en ole vielä ehtinyt alkaa pelätä). Näiden pelkojen purkaminen kirjoittamalla on kyllä yksi hyvä keino. Mulla on ollu joskus niitä ihan alun keskenmenoja ja ne on tapahtuneet siis heti alkuunsa. Niitä on mun tietääksei ollu yhteensä n 4 sellasta mistä mä tiedän.
Tuntuu siltäkin että kun tämä alkoi niin pian imetyksen lopettamisen jälkeen niin onko tällä sen puoleen onnistumisen mahdollisuudet ja kuinka näin äkkiä edellisen perään alkaneet raskaudent ylipäänsä sujuu..

Kokoajan on vahvistunut se olo että jos tämä raskaus menee onnellisesti loppuun ja meille se ihana elokuinen pieni pallero suodaan, niin tämä on se vihon viimeinen kerta. Tää alku jo on niin stressaavaa aikaa...Kun nyt vois alkaa nauttimaan tästä ja jättää googlettamatta kaikki pieleen menevät jutut...

rv 4+1?


8.12.2007

NO niin kun nyt päätin että että on viikot 4+2 niin sit on. Nyt voin itse päättää, ultrassa tulee sitte ne oikeet viikot.
Kait se on niin että mun täytyy kertakaikkiaan käsitellä kaikki mahdollinen pelättävä mielessäni, sillä nyt mulla on taas normaali olo. Ei mikään stressi yhtään päällä. Kait se on niin että sitä kun ei voi tässä vaiheessa vaikuttaa mihinkään niin on vaan mentävä virran mukana ja itketään sitten jos osutaan kiveen..

RAskausorieista on muutamie selkeitä.
Nälkä mutta syödessä tulee tökkis, eli en voi syödä alottamaani ruokaa loppuun
Janottaa
turvottaa
VÄSYTTÄÄ tää on niin totaalista ja suurimmillaan aamuisin.
Yöllä herään vähän väliä ja yleensä pyörin lähes tunnin hereillä n klo 4:00. Mikäköhän siinäkin on. En vaan saa unen päästä kiinni...Sit kun taas nukahdan niin voisin vaan nukkua ja nukkua. Tänä aamuna oli oikeesti paha olo sillon kun kaikki lapset heräs. Mutta se meni nukkumalla ohi. Onneksi ukolla on nyt iltavuorot niin voin aamulla vähän venyttää nousemista.

Mun mielestäkin tämä odotus kaikesta yllätyksellisyydestään huolimatta on aivan ihanaa. Oon ihan onnesta soikeena siitä ajatuksestakin että mun sisällä kasvaa pieni papu..

Alamahalla ei vieläkään mitään tuntemuksia mutta kait sitä voi raskaudet olla erilaisia, pakko se vaan on hyväksyä. Ens viikolla yritän ehtiä soittaa neuvolaan, jos sais ajan sit aika äkkiä sinne ja sen ultra ajan myös..

Tinttu ja Viipo (tulee kahden nimen yhdistelmästä)4+2


10.12.2007

La 12.8

Mun la on nyt tuo. Mä valkkasin sen itse kun soitin tänää neuvolaan. Eikä se voi paljoa heittää päivän pari ehkä. Mutta siis eka neuvola on 19.12 ja sit mietitään että millo mulla se ultra vois olla..Tammikuun puolenvälin tienoilla varmaankin..

Oireita on enenevässä määrin ja mun mieli on rauhoittunut. Tuntuu nyt siis siltä että mikä tapahtuu se tapahtuu vaikka mä mitä miettisin.

Nyt vasta menee tajuntaa oikeesti niin että jaloissa tuntuu ,että se kuudes on tulossa. Kyllä taas tuntui tänään pankissa käydessä etten mä ole mitään. Järjettömäksi on määritelty noi kulutuksetkin mitä muka 5 lapsinen perhe saa menemään ruokaan, vaatteisiin, vakuutuksiin tms (2400e/kk siis oikeesti)meillä ei mene sellasta summaa kyllä sillä mä säästän kaikessa missä voin. Ruoassa säästetään kun tehdään isoja satseja kerralla ja tavallista kotiruokaa. Vaatteet kierrätetään ja ostetaa iso kasa kirpparilta, harrastuksiin ei mene paljoakaan/kk kun eihän täällä oikee ole mahdollisuuksiakaan mihkään harrastuksiin tuon ikäsille ja sit ku ne joskus jotai harrastaa enemmän niin mä oon jo töissä...

Mutta tuntuu että vaikka kaikki kehuis kui kotiäitiä ja monen lapsen äitiä niin sitä ei silti arvosteta. Se ei näy missään se arvostus ja uutinen lisälapsista saa vaan kauhistelua aikaan..:roll: Ei olla kerrottu vieläkään muille kun mun äidille ja pari live tuttua tietää joihin mä luotan enemmän ku peruskallioon  ja sit jos joku nyt sit on mun kotipihan päikystä tuttu lukenut. Mutta se ja sama, en halua antaa moisten asioiden nyt rumentaa tätä asiaa. Tokikaan meillä ei eletä mitenkään herraskaisesti mutta mä en muutenkaan sellasta elämäntyyliä itse arvosta. Tärkeitä on läheisyys välittäminen yms ja se että kaikki olis onnellisia, siis perusonnellisia.

Kyllä mä oikeesti aion mennä töihin tai koulutukseen ja olla työelmässäkin mukana, enkä vaan joku yhteiskunnan jätepala joka pyörii aina vaan jossain ylimääräisenä hyödyttömänä ja yhteiskunnan taaakkana.

Siis miks ihmeessä meidät opetetaan olemaan hiljaa ja tyytymään osaamme, kyllä mun tekis mieli puuttua moneenkin epäkohtaan täällä suomessa ja yhteiskunnassa jossa siis pitäs mennä tällähetkellä hyvin..

No nyt meen tästä miettimään mitä vois syödä...Karjalanpaistia on uunissa...

15.12.2007

Kuvotus tuntuu lisääntyneen. SAmalla tippuu ruoat mitkä menee alas. Luulis että laihtuu mutta mahan seutu vaan kasvaa. On niin turvonnut että luulis et siellä on kolmoset tai sit mä olisin vähintääkin rv 20+..Siis se mun roikkuva pussi on pyöristynyt.

Kuvotuksen tunteita on yölläkin, hajut käy nenään esim sipulikorin haistan joka kerta kun kävelen sen kohdan ohi. Haistan olkkarista makkariin asti mitä mies siellä syö tai juo..

Nälkä on mutta mikää ei ole niinkun kelvollista syötäväks, himottaa kaikki missä on etikkaa.
Nyt yritän syödä kalapuikkoja ja kananmunaa, saa nähdä mitä siitä tulee. Etukäiteen tuntuu että apua pitääks mun laittaa suuhun jotai ja maha taas sanoo että RUOKAA!!!

Ei ehdi enää pelkäämään niin paljon kun olemisessa on jo työtä..Äitikin sanoi että taikauskoa on sellaset pelot , mutta minkäs tekee kun odotus kun on sinällään jo tuttua eikä tunnu niin ihmeelliseltä asialta niin sitä ehtii sit keskittää energiaa negatiivisiin juttuihin...

Yöllä näin unta että alko valuu verta, ihan ku aina näillä viikoilla siis nään tuota unta..ei oikeesti onneksi!

Ensi keskiviikkona vasta neuvola, siihen on ikuisuus. SAati ikuisuus on ensi tammikuun ultraan. Pistän toivoni ekaa neuvolalääkäriin jos kuulus sydänäänet...SE kun joskus rv 10+


19.12.2007

Kävin neuvolassa ja kaikki oli mainiosti arvot siis.

RR 116/67
Pissa puhdas
paino sama ku ennen raskauttakin (vaik mun maha on kyllä kasvanut)

Soittelin sit heti neuvolan jälkeen ajan np ultraan ja se on 15.1. klo 13:30 ja heti sen jälkeen labraan aika. Joten siis ultraa odotellessa...Aika siis laskettiin sen neuvolan toisen lasketun ajan mukaan joka olis jo 30.7, mutta se ei pidä paikkaansa vaan oikeesti la on vasta elokuun puolenvälin tienoilla ja mä oon siitä varma. Mut tuolloin ultrassa viikkoja on kuitenkin jo sen verran mukavasti (10+) että kyllä sen np:n saa mitattua jo tuolloinkin. Täti sanoi neuvolassa että uusimpien tutkimusten mukaan turvotuksen+verikokeen tulos on jopa tarkempi raskausviikolla 11 eli 10+.Näin siis mullehan tuo aika käy paremmin kuin hyvin :)

Mä en mahdu farkkuihin, maha on turvonnut niin paljon että anoppi huomas sen, joten näin ollen anoppikin siis tietää jo odotuksesta ja varmaan kohta kaikki muutkin, kun ei sitä röllykkää pysty peittämään. Aamuisin jo aika iso ja illalla vasta kasvaakin...

Heikottaa, aamulla kuvotti ihan kunnolla, pää on sumuinen ja väsyttää, alamahalla tuntuu lievää juilimista eli kohdunkasvukipua...Olo on ihan RASKAANA..


Tinttu ja Viipo 6+1

Peloista vielä kirjoittelen. Mun pelot oikeestaan kohdistuu nyt ainoastaan todennäköisyyksiin. Eli jostain luin että joka vauvanodotus listalta tippuu aina muutama odottaja, eli nyt siis tuntuu että pelottaa siis et olis niinku mun vuoro tippua (täysin naurettavaa pelätä) en siis pelkää enää muuten mitää tän raskauden suhteen paitsi siis tuota äsken mainittua ja sit sitä että kun jo KUUDES kerta niin mikä todennäköisyys on että tää alku kestää mukana loppuun asti?! Tuntuu järjellä ajatellen tosi naurettavilta mutta sit nää on kuitenkin mulle ihan todellisia pelkoja. Onneks sinne 15.1 on vaan kolmisen viikkoa aikaa joten sen jälkeen jos kaikki on ok, uskallan hengähtää ja nauttia. Eikä kukaan sitä pysty koskaan takaamaan että raskaus menee hyvin ja syntyy terve lapsi. Sitä kaikki tietysti toivotaan.Se on toi arvaamattomuus joka ihmisiä pelottaa, elämää pitäs pystyä hallitsemaan ja tätä asiaa ei pysty, sillä se sitten tietysti pelottaakin.


20.12.2007

Alkuraskauden ultra varattu

Se olis nyt sitte ensi viikon perjantaina. Mä päätin että mun mielenrauha on sen arvoista vaikka se maksaakin 88| niin silti. Ainakin tuossa vaiheessa pystytään jo toteamaan että onko kohdussa mitään ettei ole esim kohdun ulkoinen. Mun laskujen mukaan sillon on vähintäänkin 7+ raskausviikkoa joten eiks sillo pitäs ehkä näkyä jo sykekin?! Voi ku mä rukoilen että siellä olis elämää. On mulla ollu kokoajan vahva vauvatunne mutta noi "todennäköisyydet" kokoajan tunkee päälle. Mä jopa selasin muiden la kuukausien sivuja ja joka klubista näyttää tosiaan pudonneen 12rv mennessä se 2-3 odottajaa pois :( Mä en ole ikinä kuulunut tuohon joukkoon joten pelottaa niin että mikä todennäköisyys siis mulla on olla kuulumatta siihen nytkään. Sit vielä sekin että millä todennäköisyydellä onnistuu KUUSI kertaa peräkkäin ilman yhtään keskeytynyttä keskenmenoa tai tuulimunaa tai muuten vaan kesken menoa..Minäkö pessimisti U-( Mut tosiaan sitä pelkoa varmasti lisää se ajatus että tää on mun ainoa tilaisuus saada se pikku kutonen, jos tää menis kesken niin sit ei tule uutta mahdollisuutta...:'( Siks mun on pakko itsekkäästi toivoa etten mä tälläkään kertaa kuulu pudonneiden joukkoon, toisaalta en toivo sitä kohtaloa kellekkään muullekaan :no:

Rintoja kuumottaa ja särkee, ruokahalu on kadoksissa ja aamulla oli taas huono olo sängyssä. Jääkaappi haisee hirveelle|-|Väsyttää ja heikottaa...Mies sanoi että meidän munasolut ja siittiöt ei tee virheitä joten ihan turhaan mä huolehdin. Kuuluu kait samaan kastiin kun edellinen kommentti siitä että häne siittiöt vaikka tekee yhdestä siittiöstä munasolun jos ne haluu hedelmöittää jonkun :>> Tän se sano just enneku mun raskaus paljastui..

Tinttu ja pienokainen 6+3 tai 6+0



28.12

1625801.jpg
Tässäpä meidän tuleva perheen lisäyksemme. Kokoa 8,5mm eli vastaa viikkoja 6+6. Laskettuaika on noin 16.8. Kyllä oli hyvä käydä, oman mielenrauhan takia! Maksoi n 60e kun kelan osuus lasketaan pois.